La desinformació del Coronavirus posa a prova Facebook
- Administració
- Notícies
- La desinformació del Coronavirus posa a prova Facebook
Centenars de publicacions falses estan rebent milions de visualitzacions, i la companyia està adoptant un nou enfocament per afrontar-les.
Fa uns anys, Facebook es va adonar que Rússia publicava desinformació a tota la xarxa. La desinformació es va dissenyar per atreure la gent i que es compartís amb els seus amics, perquè les persones generalment són fàcils d'influenciar, l'estratègia de Rússia va tenir un gran èxit. Alguns destacats politòlegs creuen que la interferència electoral dels Estats Units, tant a Facebook com a altres plataformes, va pujar Donald Trump al càrrec.
Aproximadament un any després de les eleccions, Facebook va introduir una eina per fer saber a la gent si havien interactuat involuntàriament amb els trolls de l'exèrcit rus. Si t'agradava la pàgina d'un troll, pots visitar una part obscura de Facebook i t'avisava. L'eina us deia si havíeu vist alguna de les publicacions de la pàgina o, fins i tot, si les havíeu compartit.
Avui dia, quan la informació falsa que ens preocupa principalment té a veure amb COVID-19. Durant les darreres setmanes, s'han detectat publicacions falses que intentaven vincular el coronavirus a les noves xarxes 5G, perilloses "cures" basades a beure lleixiu, etc. En els informes, s'ha trobat de forma constant aquests tipus d'articles que acumulaven milers de "Likes" a Facebook. Què ha de fer Facebook al respecte?
La companyia ha dit que convidaria a les persones que havien compartit un engany a visitar una pàgina creada per l'Organització Mundial de la Salut que nega els mites populars del COVID-19.
En unes setmanes, les persones que han compartit publicacions amb el tema del COVID-19 veuran una gran història al Feed de notícies. No s'etiqueta "Hola, t'han enganyat". Més aviat, diu: "Ajudeu els amics i la família a evitar informació falsa sobre COVID-19". A continuació, els convida a compartir un enllaç al web amb els mites de l'OMS, així com un botó que portarà l'usuari al web directament.
En comparació amb els primers desenvolupaments per solucionar el problema dels trolls russos, Facebook ha adoptat un enfocament molt més intervencionista per frenar la propagació de la desinformació de COVID-19. Però encara no se sap quines d'aquestes intervencions realment funcionen. Tenint en compte els riscos per a la salut pública, esperem que Facebook aprengui ràpidament.