Per què el client abandona el carret de compra?
- Administració
- Notícies
- Per què el client abandona el carret de compra?
Quan es té un negoci en línia la primera preocupació és el trànsit, volem que els internautes arribi fins a la nostra web i quan això s’ha aconseguit volem que és produeixi la conversió. Això vol dir que els nostres visitants es convertiran en compradors.
En moltes ocasions al client li convenç la nostra oferta i comença a comprar i, de sobte, abandona el carret, per què passa això?
Les causes poden ser innombrables, des de que sigui un client zombi, fins que només li mogui la curiositat o, simplement, hagi canviat d’opinió o que alguna cosa durant el procés de compra li produís desconfiança.
Per regla general, i si el client té voluntat de comprar, afegir testimonis d’altres clients sol oferir bons resultats.
La transparència tant en preu, estoc o despeses d’enviament o despeses addicionals ajuda a incrementar la confiança dels teus clients.
A més a més, és molt important que si els teus clients abandonen aquesta pàgina, puguin recuperar d’alguna manera els productes emmagatzemats per a una potencial compra posterior.
Una pràctica útil és publicar un pop-up quan el teu client intenta abandonar el carret oferint un descompte per tal d’animar-lo a fer la compra.
També és convenient evitar alguns processos que incomoden al client. El primer, el dels formularis previs a la compra o formularis massa llargs o complicats. Per descomptat, amagar despeses inherents, un exemple, l’IVA o les despeses d’enviament.
Aquestes són unes pautes, però el que realment et dirà què és el que falla no serà altra cosa que la teva experiència i la monitorització de la teva pàgina web.