Els secrets de Google surten a la llum
- Administració
- Notícies
- Els secrets de Google surten a la llum
Una filtració dona accés una informació de vital importància per comprendre el funcionament del cercador
Aquesta setmana hem viscut una de les filtracions més importants dels últims temps. Milers de documents, que semblen provenir de Google, van ser publicats el 13 de març a Github i posteriorment compartits amb Rand Fishkin, cofundador de SparkToro, a principis d’aquest mes. Aquesta filtració pot ser un dels esdeveniments més importants de la història del SEO i Google, però per què?
La filtració ha tret a la llum fins a 2.596 elements de posicionament diferents amb 14.014 atributs. No s’especifica quins elements són més importants, però sí que s’entén que alguns ho són més que d’altres. El paquet també inclou twiddlers, elements que ajusten la puntuació d’una pàgina i fan canviar el seu posicionament, i degradacions, factors que fan que la pàgina perdi puntuació i, per tant, posicionament. A més a més, historials de canvis. Google guarda fins a 20 versions de l’històric d’una pàgina que ha indexat.
La filtració també confirma que els backlinks, o enllaços entrants, encara tenen un pes important en el posicionament, tot i que Google havia indicat prèviament que el pes dels enllaços no era gaire important. També podem veure com el cercador fa servir els clics dels usuaris, la rellevància de la marca, l’autoritat del lloc web o dades de navegació de Chrome, entre d’altres, per ajustar el posicionament de les pàgines.
I per què?
Hi ha diverses teories del perquè de la filtració. El CEO de l’agència EA Eagle Digital, Erfan Azimi, ha penjat un vídeo dient que ell és el responsable de la filtració, però això no ha frenat les especulacions. Google té diversos fronts oberts on no sembla que hi hagi de sortir guanyant:
- La guerra contra OpenAI: Google va tard en la carrera de la IA.
- La quantitat de problemes que està tenint als Estats Units pel desplegament de la IA en la cerca (AI Overviews).
- La batalla legal per les acusacions de monopoli, que poden suposar una filtració de dades encara més gran que aquesta.
Sigui quin sigui el motiu, Google és a totes les portades. I ves a saber durant quant de temps hi serà.
Font: Metadata.cat