YouTube llança una pàgina dedicada als pòdcasts
- Administració
- Notícies
- YouTube llança una pàgina dedicada als pòdcasts
Fins i tot en la seva forma senzilla, la nova funció de YouTube podria suposar una amenaça per a Apple i Spotify
YouTube està avançant la seva posició com a plataforma de pòdcast (no de forma intencionada) més utilitzada amb el llançament d'una pàgina de pòdcast dedicada. A mesura que les línies entre el podcàsting i YouTube es difuminen, qualsevol pas que faci l'empresa per consolidar l'escolta d'àudio pot suposar un repte per als competidors Spotify i Apple Podcasts.
La nova pàgina ha debutat a finals de juliol i encara està en procés de llançament, segons 9to5Google. Només es pot accedir als EUA a youtube.com/podcasts o a través de la pàgina Explora (a l'aplicació o al navegador), on hi ha una nova pestanya de pòdcast. La nova pàgina inclou programes i canals de tendències que ja tenen milions de subscriptors, com ara The H3 Podcast o Logan Paul's podcast.
La pàgina no és tan sofisticada com les plataformes de pòdcasts rivals, però això no importa gaire. Un estudi de Cumulus al maig va trobar que YouTube ja supera els pòdcasts d'Apple i Spotify, gràcies a l'augment dels pòdcasts de vídeo i la facilitat d'ús, de manera que potser és més intel·ligent respectar el format que el públic ja coneix.
La presència de YouTube a l'espai de podcàsting es va produir més per osmosi que com una estratègia deliberada. Apple va ser el primer gegant tecnològic que va entrar a l'espai, llançant pòdcasts el 2005. Spotify va començar a perseguir de manera agressiva el podcàsting el 2019 amb adquisicions d'estudis i tecnologia i acords de gran èxit amb estrelles com Joe Rogan i Alex Cooper. Mentrestant, els pòdcasts a YouTube només van crear-se perquè tot acaba a YouTube d'una manera o una altra.
El podcàsting encara és una coseta petita per a YouTube. El streaming va ingressar 28.800 milions de dòlars per a la seva empresa matriu, Google, el 2021. Mentrestant, tota la indústria dels pòdcasts acabava de superar els 1.000 milions de dòlars l'any passat, segons un estudi de l'Interactive Advertising Bureau. YouTube realment no necessita tenir pòdcasts, però la pàgina és una indicació que l'empresa pot posar-hi més recursos.