Espanya regularà els "influencers" que promoguin les criptomonedes
- Administració
- Notícies
- Espanya regularà els "influencers" que promoguin les criptomonedes
Les campanyes publicitàries s'han de comunicar amb 10 dies d'antelació
El govern espanyol ha anunciat noves normes sobre com els "influencers" poden anunciar actius de criptomoneda, segons ha informat Reuters. A partir del mes vinent, la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) exigirà a les persones i empreses que notifiquen almenys 10 dies abans de realitzar campanyes de criptoactius. Les regles s'apliquen als "influencers" amb més de 100.000 subscriptors als quals se'ls paga per promocionar la criptomoneda, una pràctica que ha provocat crítiques i fins i tot demandes a reu del món.
Segons Reuters, els anunciants criptogràfics hauran de publicar el contingut de les seves noves campanyes a la CNMV i han d'incloure advertències sobre els riscos del que venen. Les normes estan dissenyades per permetre a la CNMV supervisar l'ecosistema de màrqueting al voltant dels actius criptogràfics i assegurar-se que el públic és conscient dels riscos.
La CNMV ha utilitzat anteriorment les xarxes socials per llançar aigua freda sobre el bom de les monedes i inversions criptogràfiques. El passat novembre va respondre a un tuit del futbolista professional Andrés Iniesta després que va promocionar amb entusiasme l'intercanvi de criptomonedes Binance, advertint-lo que "els criptoactius, en ser productes no regulats, comporten alguns riscos importants". (No estava clar si Iniesta havia cobrat pel seu anunci.)
Les criptomonedes i la publicitat a les xarxes socials són dues àrees amb una important ambigüitat regulatòria, i la seva combinació de vegades ha resultat problemàtica. A principis d'aquest mes, una proposta d'acció publicitària col·lectiva es va dirigir a Kim Kardashian, el boxejador Floyd Mayweather i altres per promocionar la moneda EthereumMax, augmentant el seu preu dràsticament abans que l'actiu s'estavellava gairebé sense valor. Les noves normes de la CNMV no impediran que els "influencers" parlin als seus seguidors sobre les criptomonedes, però permetran que l'agència vigili amb més detall què s'ofereix exactament.