Les xarxes socials influeixen en les compres en línia de la meitat dels menors espanyols
- Administració
- Notícies
- Les xarxes socials influeixen en les compres en línia de la meitat dels menors espanyols
Instagram i TikTok són dues de les plataformes més usades per informar-se abans d’adquirir un producte a través d’internet
Les xarxes socials ja no només es fan servir per establir comunicació entre els usuaris, sinó que han esdevingut buscadors digitals i plataformes de compra de productes. Un estudi de l’associació IAB Spain ha analitzat aquest fenomen i assenyala que la meitat dels menors d’edat de 12 a 17 anys de l’estat espanyol s’ha informat a través de portals com Instagram o TikTok abans de comprar en línia en l’últim any. També apunta que aquestes plataformes han influenciat la decisió final, cosa que no passa en edats més avançades.
Un dels punts que destaca l’informe és que el 2024 els menors busquen més informació i fan més compres per internet que l’any anterior. Tot i això, no s’acostuma a fer servir els canals de compra dels que disposen algunes de les aplicacions més usades, com Facebook o WhatsApp, ja que només el 14% dels enquestats reconeix haver-los fet servir. En canvi, es continuen preferint altres mètodes més habituals i considerats com de més confiança com les pàgines web de botigues oficials o les aplicacions de companyies de comerç electrònic.
IAB Spain també alerta sobre la pràctica d’origen xinès coneguda com a lifestreaming, que consisteix a promocionar productes a través de les connexions en viu amb accés directe a la compra i que té com a públic principal els adolescents. Per altra banda, també s’avisa que tant les compres com les xarxes socials s’han convertit en les principals addiccions digitals juntament amb els videojocs, les apostes, els jocs d’atzar o la pornografia. Un terç dels menors, segons l’estudi, es troba en un elevat risc d’ús compulsiu.
Font: Metadata.cat