Les empreses Meta i Apple estan en una "competència filosòfica molt profunda" per construir el metavers.

Les empreses Meta i Apple estan en una "competència filosòfica molt profunda" per construir el metavers. Dijous, Juliol 28, 2022



Mark Zuckerberg creu que Apple i la seva empresa es troben en una "competència filosòfica molt profunda" per definir i construir el metavers, cosa que indica que els dos gegants tecnològics estan preparats per començar a vendre maquinari per la realitat augmentada i virtual.

El CEO de Meta va anunciar als empleats a principis d'aquest mes que competien amb Apple per determinar "en quina direcció hauria d'anar Internet", segons un enregistrament dels seus comentaris durant una reunió interna. Va dir que Meta es posicionaria com l'alternativa més oberta i més barata a Apple, que s'espera que anunciï els seus primers auriculars AR a finals d'aquest any.

"Aquesta és una competició de filosofies i idees, on creuen que fent-ho tot ells mateixos i integrant-se estretament que construeixen una millor experiència de consum", va dir Zuckerberg sobre la inquietant rivalitat. "I creiem que hi ha molt per fer en l'especialització de diferents empreses, i això permetrà que existeixi un ecosistema molt més gran".

Des que va canviar el nom de l'empresa de Facebook a Meta, Zuckerberg ha estat pressionant pel concepte d'interoperabilitat per al metavers, o el que veu com el següent gran capítol de la informàtica després dels telèfons mòbils. Meta recentment ha ajudat a mantenir el Metaverse Open Standards Group amb Microsoft, Epic Games i altres. La idea és estimular la creació de protocols oberts que permetin a la gent moure's fàcilment per futurs mons immersius en 3D amb els seus béns virtuals.

Apple està absent del grup, cosa que Zuckerberg va dir que no era cap sorpresa en els seus comentaris als treballadors. Va explicar com l'enfocament d'Apple de crear maquinari i programari que controla de manera estricta havia funcionat bé amb l'iPhone, però que per al metavers, "no està realment clar per endavant si un ecosistema obert o tancat serà millor".

Tot i que el conseller delegat, Tim Cook, ha estat sincer sobre l'interès de l'empresa per la RA com a categoria, Apple s'ha mantingut silenciosa sobre els seus plans de maquinari encara no anunciats. Tot i així, totes les evidencies apunten al llançament imminent d'un auricular de gamma alta que difumina la immersió total de la realitat virtual amb experiències de RA que se superposen al món real. Meta té previst llançar un tipus d'auricular similar a finals d'any, amb el nom en clau Cambria, i també està preparant el seu primer parell d'ulleres AR reals.

Si la realitat virtual i la realitat augmentada com espera Zuckerberg, sembla que posicionarà Meta amb Android per a l'iOS d'Apple. Ja hi ha un paral·lel a dibuixar: els auriculars Quest de Meta ja permeten la càrrega d'aplicacions que no estan aprovades per la botiga d'aplicacions VR de Meta, de manera similar a com l'Android de Google permet la càrrega des de altres plataformes. I tot i que només es va pujar el preu del Quest uns 100 dòlars, el maquinari de Meta encara es ven principalment per sota de cost.

Apple i Meta no s'han enfrontat mai cara a cara. Actualment, el primer està costant al segon milers de milions de dòlars anuals en ingressos publicitaris perduts a iOS, gràcies al seu missatge que pregunta a la gent si volen que una aplicació de tercers els faci un seguiment per mostrar anuncis. Els comentaris de Zuckerberg suggereixen que, tot i que intenta inventar la seva manera de sortir del polze d'Apple al mòbil, els dos gegants tecnològics estaran lluitant durant els propers anys.

 

« Enrere